środa, 7 stycznia 2015

Jak zrobić koraliki z papieru?

Witam moi drodzy. 
Dziś pokażę wam  "Jak zrobić koraliki z papieru".

Do zrobienia koralików użyłam szarego papieru, akurat miałam pod ręką.
 Gazeta się nie nadaje do zrobienia z niej koralików, bo jest za miękka. Potrzeba tu sztywniejszego papieru.

 

Wielkość koralików zależy od Ciebie , ja zrobiłam 3 cm. Wyrysowałam na kartce , odmierzyłam kilka odległości (3,6,9,12 cm). Po przeciwnej stronie równomiernie od linii odmierzyłam po obu stronach danego paska ( koralika) równe odległości, tak aby w środku było 5 milimetrów. Czyli : 30 mm - 5 mm = 25 mm : 2 = 12,5 mm. Z każdej ze stron odmierzyłam po 12,5 mm. 
Następnie narysowałam linie od podstawy ( tam gdzie odmierzyłam 3 cm) do przeciwnej strony ( tam gdzie odmierzyłam 5 mm).




Wycięłam paski, nawet te mniejsze zostawiłam bo z nich tez można zrobić koraliki.




Następnie zaczynając od podstawy (3 cm) zaczęłam zwijać na okrągły długopis. Od czasu do czasu maznęłam klejem. 
Ty możesz użyć czegoś innego np ołówka czy patyka. Tylko pamiętaj szerokość w środku koralika musi być trochę szersza jak rurka na którą chcesz założyć koralik.




Po zwinięciu całego paska, koralik wygląda tak:



Na koniec możesz je pomalować w zależności od Twojej twórczej koncepcji.

Takie koraliki wykorzystałam w swoich ostatnich pracach.
Zobacz jak to wygląda.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz