czwartek, 22 sierpnia 2013

Kurs - Kuferek na kosmetyki

Poszukiwałam w Internecie pomysłu na koszyki i trafiłam na stronę Pani Ani.Postanowiłam zrobić taki kuferek na kosmetyki dla mojej synowej.


Tak wygląda moja praca z zewnątrz







Tak wygląda wewnątrz




Produkty które potrzebujemy:

1. Pudełko po obuwiu
2. Dwa arkusze papierów ozdobnych
3. Klej i pędzel do rozprowadzania
4. Duże arkusze kartonu 
5. Miękką ale grubszą folię
6. Farbkę akrylową: czarna i złota
7. Narzędzia : ołówek, linijka, centymetr
gumka, gąbka, nożyczki, nóż do tapet, klej na gorąco
8. Stary pasek
9. Dwie sprzączki i dwie pineski


Pudełko skleiłam bo jak widzisz boki odchodzą.


Przecięłam dwa boki wieczka


Wieczko przykleiłam do pudełka


Obkleiłam zewnętrzne części kuferka i miejsca które będą widoczne w środku.



Teraz biorę się do wycinania środkowych części bo kuferek musi wyschnąć.
Najpierw robię projekt co mi jest potrzebne, ile i jakiej wielkości części muszę wyciąć.
Po zrobieniu kuferka olśniło mi że można zamiast wycinać kartoniki, wyciąć z grubej tapety i nie trzeba wycinać części z kartonu i je obklejać.


Wycięłam i obkleiłam


 Do wewnętrznej części które ma być przyklejone do wieczka przyklejam, przyprasowuję folię.
Taką folię akurat miałam w domu. Kupując pościel lub kołdrę, poduszkę, opakowane są właśnie w taką folię miękką. Wycięłam trochę większą po 3 cm z każdego boku . Szerokość wieczka wyniosła 1/2 centymetrów czyli połowa i dodałam te 3 cm.
Górną część foli zagięłam dwa razy i poprzez materiał przeprasowałam żelazkiem. Zagięłam resztę foli na drugą stronę kartonu i poprzez materiał(najlepiej płótno)zaprasowałam żelazkiem. Zostawiłam do wystygnięcia.





Po przyklejeniu do wieczka wygląda tak


Przyklejam wewnętrzne części pozostawiając na wszystkich bokach przerwę. W tę przerwę wsuwam przegrody kuferka.



Środek mam gotowy. Teraz biorę się za wykończenie zewnętrzne.

 Robię boki kuferka.Mierzę wysokość kuferka . Z kartoniku po np. ciastkach( karton ten jest dość cienki) i tam gdzie jest zagięcie kartoniku( nie muszę już zaginać) odmierzam 3 cm i wycinam. Wycinam też zakończenia - odpowiednio zmierzone trójkąty. Wszystkie części maluję czarną farbą( nie zapomnij pomalować brzegów).


Przyklejam do kuferka wszystkie boki oraz zakańczam trójkącikami.




Brzegi maluje gąbką na złoty kolor. Dla zabezpieczenia kuferka by szybko się nie zniszczył całość maluję lakierem. Zostawiam do wyschnięcia.



Stary pasek przecinam na połowę, odmierzam jakiej długości ma być.Montuję sprzączki zszywając w jednej część i zakładam szlówki.
W drugiej części paska robię dziurki.
Przygotowuję też uchwyt. W odpowiedniej długości od końców( obydwie strony)przebijam pinezkami i zaciskam końcówki.



Odmierzam na kuferku w jakiej odległości chcę umieścić paski na wieczku i na dnie, zaznaczam.
Przyklejam na gorący klej.


Kuferek mam gotowy, teraz trzeba go wypełnić kosmetykami.


Mam nadzieje że pomogłam Ci .
Jeśli czegoś nie wiesz lub chcesz zadać pytanie, proszę zostaw komentarz.
Powodzenia.

5k-468x60

1 komentarz: