sobota, 24 sierpnia 2013

Kurs - Koszyk z prostokątnym dnem





Materiały: 
1. Dwa wycięte prostokąty z dektury( wielkość zależy od Ciebie)
2. Papierowe rurki ( ja użyłam dwóch kolorów)
3. klej, nożyczki 



Na jednym z prostokątów rozprowadzam klej. Przyklejam w odstępach od 1,5 do 2 cm rurki. W moim przypadku były koloru czekolady. Gdy ułożę wszystkie rurki przyklejam drugi prostokąt. Jeśli chcesz zrobić taki sam wzór jak na zdjęciu musisz przykleić nieparzystą sumę rurek. Jeśli chcesz by te krzyżyki były jeden nad drugom musi być parzysta suma rurek.  Przyciskam czymś ciężkim i pozostawiam do wyschnięcia. Przeważnie pozostawiam na noc.



Teraz oplatam podwójnym splotem do okoła  prostokątu.




Teraz rurki zaginam. Biorę rurkę i zaginam ją przeciągając pod spodem  dwóch rurek następne w kolejce i tak do okoła prostokąta.


Gdy już doszłam do końca( do początku jak zaczynałam) trzeba gdzieś wsunąć ostatnie rurki. Nie wiem czy dobrze widać na zdjęciu ale rurki wsunąć należy tak jak poprzednie pod drugą rurkę.


Do środka koszyka należy włożyć takiej samej wielkości formę wokół której będziesz wyplatać. Może być to karton lub książki po prostu co masz. Ja w środek rurek wcisnęłam drut by lepiej ci pokazać jak to robię. Bez tego koszyk wyjdzie krzywy.
Przepraszam ale nie mam zdjęcia jak złączam rurki.. Tą podwójną osnową wyplatamy do okoła koszyka dwa rzędy.


Zaczynam wyplatać wzór. Dwie rurki innego koloru wkładamy tak jak na zdjęciu poniżej.


Teraz dwie rurki które zostały z wyplatania układamy jedna nad drugą i zaciągamy do tyłu następnej rurki. Rurkę innego koloru tę która jest u góry wtykamy do tyłu osnowy trzeciej. Dwie rurki ciemne przekładamy do przodu i przyciskamy jaśniejszą. Drugą rurkę jasną przekładamy na krzyż i umieszczamy na górze. Zobacz to na zdjęciu.


Tak robimy do okoła. Ja zrobiłam cztery rzędy.


Jasne rurki wtykam w wyplecione tak by nie wyszły i były ukryte. Teraz wyplatam dalej ciemnym kolorem podwójnym splotem .


Teraz przyszła kolej na wykończenie koszyka. 
Staram się by każdy z koszyków w kursach był inaczej zakończony.
Zaginam pierwszą osnowę za drugą i wyciągam do przodu. To jest proste.




Teraz druga cześć. Pierwszą rurkę wtykasz i przeciągasz pod spodem rurki następnej z boku. Tak robisz po kolei z każdą rurką az dojedziesz do końca. Wszystkie rurki muszą znaleźć się w środku koszyka.



Tak samo robimy z rurkami w środku, przeciągamy pod spodem następnej rurki aż wyciągniesz wszystkie rurki na zewnątrz. Potem wszystkie rurki pojedynczo obcinasz. Ja je tez przyklejam klejem.



Tak wygląda koszyk od spodu.



Mam nadzieje że wszystko jest zrozumiałe :))

Miłej pracy.

5k-468x60

4 komentarze: